Українська версія сайту

До уваги ліцеїстів! Теми та вимоги для написання науково-дослідницьких робіт і повідомлень.

23-12-2014

До уваги ліцеїстів!

                Теми для написання науково-дослідницьких робіт і повідомлень:

 

Українська література

1. Особливості мови героїв п’єси М.Куліша «Мина Мазайло».

2. Образ ліричного героя в поетичній збірці І. Франка “Зів’яле листя”

3. Філософські мотиви в ліричній поезії Лесі Українки

4. Образ головної героїні в драматичній поемі Лесі Українки “Кассандра”

5. Тема кохання в поезії Олександра Олеся

6. Символіка кольорів у новелістиці М. Коцюбинського

7. Колір і звук у художній палітрі новели М. Коцюбинського “Intermezzo”

8. Музична образність у художньому світі поетичної збірки П. Тичини “Сонячні кларнети”

9. Жанр сонета в поезії М. Зерова

10. Засоби сатири і гумору в комедії М. Куліша “Мина Мазайло”

11. Образ оповідача в “Мисливських усмішках” Остапа Вишні

12. Образи природи в романі І. Багряного “Тигролови”

13. Тема дитинства в кіноповісті О. Довженка “Зачарована Десна”

14. Символічна палітра поетичних творів В. Стуса

15. Морально-етичні проблеми в новелістиці Григора Тютюнника

 

 Українська мова:

1. Використання жаргонізмів у повсякденному житті сучасних  підлітків.

2.Фразеологізми та крилаті вислови в творах українських письменників.

3. Походження та семантичний розвиток української лексики, пов’язаної з весіллям.

4. Лексико-семантична група іменників зі значенням «Мистецтво» в сучасній українській мові.

5. Лексичні (фонетичні, граматичні, словотвірні) особливості українського просторіччя.

6.Український спортивний жаргон: структурно-семантичний аспект.

7. Фразеологізми з назвами людей (тварин): лінгво-культурний аспект.

8. Фразеологізми зі значенням кількості в сучасній українській мові (семантика та прагматика).

9.  Мовний образ міста в українській постмодерній поезії.

10.  Структурно-семантичні особливості оберегової лексики.

11. Мовний образ матері в сучасній українській ліриці.

12. Лексичні інновації іншомовного походження в сучасній українській мові (на матеріалі мови ЗМІ останнього десятиліття).

13. Сучасна реклама та її лексичні особливості.

14. Типи номінації назв одягу і взуття в українській мові (страв і напоїв).

15. Українська юридична термінологія (структурно-семантична характеристика).

 16. Словотвірна семантика назв одягу та його частин у сучасній українській мові.

 

 Світова література

1. Автобіографічні мотиви у романі О. Уайльда «Портрет Доріана Грея».

2. Література Японії.

               

 Географія

1. Демографічні процеси сьогодення.

2. Процеси інтеграції та глобалізації в світовому господарстві.

 

V. Біологія

1. Щодення небезпека (Віруси та бактерії навколо нас)!

  2. Середовища існування живих організмів та еволюційне пристосування до нього.

 

  Історія України

 1. Освіта і наука України 1917 – 1920рр.

 2. Українське мистецтво і церковне життя 1917 – 1920рр.

 3. Нова економічна політика: основні заходи та наслідки

 4. Створення СРСР та статус України у складі Радянського Союзу.

 5. Політика українізації.

 6. Голод 1921 – 1923рр. в Україні: причини, масштаби та наслідки.

 7. Розвиток культури України в роки непу.

 

  Всесвітня історія

1. Встановлення фашистської диктатури в Італії. Прихід до влади Б.Муссоліні.

 2. Німеччина в період Веймарської республіки.

 3. Громадянська війна в Іспанії. Ф.Франко.

 

Теми додаткових робіт з математики:

  1. Особливі числа математики.
  2. Святкові дні, пов’язані з математичними елементами.
  3. Просторові математичні фігури в архітектурі.
  4. Математичні софізми.
  5. Логічні задачі з елементами теорії ймовірності.
  6. Як пов’язані математика та музика?
  7. Математика в мистецтві.
  8. Жінки – математики. Внесок у розвиток математики С. Ковалевської.
  9. Школа Піфагора.
  10. Числа Фібоначчі.

Орієнтовна тематика науково-дослідницьких робіт з математики

для участі у загальноліцейній науковій конференції

2014-2015 навчального року:

  1. Історія розвитку математичної науки.
  2. Подільність чисел. Прості і складені числа.
  3. Деякі способи швидких обчислень.
  4. Магічні квадрати та їх властивості.
  5. Математичні несподіванки та курйози.
  6. Математична подорож у світ гармонії.
  7. Мова, математика і лінгвістика.
  8. Елементи фрактальної геометрії.
  9. Математичні моделі в біології. Математичні моделі в екології.
  10. Відновлення математичних об’єктів за апріорною та апостеріорною   інформаціями.
  11. Задачі про прийняття рішень в складній ситуації.
  12. Задачі про стратегію гри.

Орієнтовна тематика науково-дослідницьких робіт з інформатики

для участі у загальноліцейній науковій конференції

 2014-2015 навчального року:

  1. Інтернет-залежність. Віртуальне та реальне життя.
  2. Порівняльний аналіз пошукових систем. Пошукові ситеми Google, Yandex, Meta та інші.
  3. Історія розвитку обчислювальних техніки. Перший комп’ютер та комп’ютери сьогодення.
  4. Соціальні мережі. Їх вплив на реальне життя людини.
  5. Порівняльний аналіз. Як радіо, телебачення, інтернет завойовував аудиторію...
  6. Причини виникнення та розвитку інтернет-ресурсів. Мережа ARPANET.

 

ОСНОВНІ ВИМОГИ

 

до написання, оформлення і представлення учнівських науково-дослідницьких робіт і повідомлень.

 

 1. На конкурс подаються роботи проблемного (пошукового) характеру, які відповідають віковим інтересам та пізнавальним можливостям учнів, свідчать про обізнаність учасника конкурсу щодо сучасного стану галузі дослідження, опанування ним методики експерименту.

 

Кожна робота повинна ґрунтуватись на певній науковій та експериментальній базі, містити власні дані дослідів, спостережень, пошукової роботи; їх обробки, аналізу та узагальнення; посилання на відповідні наукові джерела та відображати власну позицію дослідника.

 

У роботі мають бути чітко відображені наступні аспекти: визначення мети, об’єкту та предмету дослідження, постановка завдань, методика дослідження, відмінність та перевага запропонованих розв’язків, положень у порівнянні з відомими підходами. Зміст та результати досліджень викладаються стисло, логічно, аргументовано без загальних слів, міркувань, бездоказових тверджень, тавтології.

 

Тематика науково-дослідницьких робіт не обмежується.

 

2. Робота має бути побудована за певною структурою. Основними її елементами в порядку розташування є: титульний аркуш, тези, зміст, перелік умовних позначень (за необхідністю), вступ, основна частина, висновки, список використаних джерел, додатки.

 

2.1. Титульний аркуш.

 

Титульний аркуш є першою сторінкою роботи, що заповнюється за зразком (додаток 4.1).

 

2.2. Тези.

 

У тезах (текст обсягом 1 сторінка) дається стисла характеристика змісту науково-дослідницької роботи з визначенням основної мети, актуальності та завдань наукового дослідження. Також у них зазначаються висновки та отримані результати проведеної роботи.

 

У заголовку тез наводяться таки дані: назва роботи; прізвище, ім’я, по батькові автора; назва територіального відділення МАН; назва базового позашкільного навчального закладу; навчальний заклад; клас; населений пункт; прізвище, ім’я, по батькові та посада наукового керівника.

 

2.3. Зміст.

 

Зміст подається на початку роботи. Він містить найменування та номери початкових сторінок усіх розділів, підрозділів та пунктів (якщо вони мають заголовок), зокрема вступу, висновків до розділів, загальних висновків, додатків, списку використаних джерел тощо. Зміст фактично має бути планом науково-дослідницької роботи і відображати суть поставленої проблеми, структуру та логіку дослідження.

 

2.4. Перелік умовних позначень, символів, скорочень і термінів (за необхідністю).

 

Якщо в роботі вжито специфічну термінологію, а також використано маловідомі скорочення, нові символи, позначення тощо, то їх перелік може бути поданий у вигляді окремого списку, який розміщують перед вступом.

 

2.5. Вступ.

 

У вступі коротко обґрунтовується актуальність та доцільність обраної теми, підкреслюється сутність проблеми; формулюється мета роботи і зміст поставлених завдань, об’єкт і предмет дослідження, подається перелік використаних методів дослідження; дається характеристика роботи (теоретична, прикладна); вказуються нові наукові положення, запропоновані учасником конкурсу особисто, ступінь новизни (вперше одержано, удосконалено, набуло подальшого розвитку); повідомляється про наукове використання результатів досліджень або рекомендації щодо їх використання, для прикладних робіт – прикладну цінність отриманих результатів.

 

У випадку використання у роботі ідей або розробок, що належать співавторам, слід відмітити цей факт і зазначити конкретний особистий внесок учасника. За наявністю також вказуються відомості про публікацію роботи та апробацію її результатів.

 

2.6. Основна частина.

 

В основній частині роботи наводиться характеристика джерел для написання роботи та короткий огляд літератури з даної тематики, окреслюються основні етапи наукової думки за визначеною проблемою, вказуються питання, які залишилися невирішеними; обґрунтовується вибір напряму досліджень, наводиться методика і техніка дослідження; подаються відомості про обсяг дослідження; викладаються, аналізуються та узагальнюються отримані результати, дається їх оцінка. Зміст основної частини має точно відповідати темі роботи та повністю її розкривати.

 

2.7. Висновки.

 

Висновки містять стислий виклад результатів розв’язку проблеми та поставлених завдань, зроблених у процесі аналізу обраного матеріалу оцінок та узагальнень. Має бути підкреслено їх самостійність, новизна, теоретичне і (або) прикладне значення, наголошено на кількісних та якісних показниках здобутих результатів, обґрунтовано достовірність результатів та наведено рекомендації щодо їх використання.

 

2.8. Список використаних джерел.

 

У тексті роботи повинні бути посилання на наукові джерела (номер посилання відповідає порядковому номеру джерела у списку).

 

Список використаних джерел слід розміщувати одним із таких способів: у порядку появи посилань у тексті (найбільш зручний у користуванні та рекомендований при написанні роботи), в алфавітному порядку прізвищ перших авторів або заголовків, у хронологічному порядку. Список використаних джерел складається відповідно до чинних стандартів з бібліотечної та видавничої справи (ДСТУ ГОСТ 7.1:2006).

 

2.9. Додатки.

 

У додатках містяться допоміжні або додаткові матеріали, необхідні для повноти сприйняття роботи, кращого розуміння отриманих результатів: проміжні математичні доведення, формули і розрахунки, додаткові таблиці, графіки, рисунки, ілюстрації та ін.

 

3. Робота повинна відповідати правилам оформлення дисертаційного дослідження – Державний стандарт України. ДСТУ 3008-95 ("Документація. Звіти у сфері науки і техніки. Структура і правила оформлення", бюлетень ВАК України, Спецвипуск, 2000).

 

Обсяг науково-дослідницької роботи складає 15-20 (для гуманітарних напрямів 20-25) друкованих сторінок.

 

Текст роботи повинен бути написаний грамотно, без орфографічних, пунктуаційних та стилістичних помилок з дотриманням Закону України "Про мови в Українській РСР".

 

Роботи з іноземної мови виконуються державною мовою; до роботи додається анотація іноземною мовою.

 

На наукову роботу обов'язково мають бути представлені відгуки, рецензії відповідних фахівців (досвідчених педагогів, науковців, спеціалістів із певної галузі).

 

Достовірність наведених у роботі результатів завіряється науковими керівниками.

 

Науково-дослідницька робота оформлюється у двох примірниках: один використовується журі під час оцінки роботи, на основі другого примірника учасник здійснює її захист.

 

4. До розгляду не приймаються роботи, тема і зміст яких не відповідають профілю секції; роботи, що були представлені у попередні роки і не мають суттєвого доопрацювання; роботи, які є плагіатом; компілятивні роботи без самостійного дослідження, опрацювання джерел та власних висновків з обраної тематики.

 

Автори зазначених робіт після етапу заочного оцінювання науково-дослідницьких робіт отримують відповідну рецензію і до участі в наступних етапах конкурсу не допускаються.

 

Також до розгляду не приймаються роботи без належним чином оформлених та відредагованих тез.

 

5. Технічне оформлення матеріалів, які подаються на конкурс.

 

Комп’ютерний набір: текстовий редактор Word, шрифт 14, Тіmеs New Roman, через 1.5 інтервали, з одного боку білого паперу формату А-4.

 

Поля: ліве, верхнє та нижнє – не менше 20 мм; праве – не менше 10 мм.

 

Всі сторінки, враховуючи тези та додатки, нумеруються. Першою сторінкою вважається титульна, на якій цифра 1 не ставиться.

 

 

 

Важливо

Інші навчальні підрозділи

Навчально-наукові інститути:
- №1 (Київська обл., с. Віта Поштова)
- №2 (вул. Ірини Бекешкіної, 3)
- №3 (пл. Солом'янська, 1)
- заочного та дистанційного навчання
Інститути та факультети:
- Інститут підготовки керівних кадрів та підвищення кваліфікації
- Прикарпатський факультет (м. Івано-Франківськ)
Інші навчальні підрозділи:
- Київський центр первинної професійної підготовки "Академія поліції"

Контакти

Поштова адреса:

Пошта НАВС

03151, м.Київ, просп. Повітрофлотський проспект, 53

Електронна пошта:

Email НАВС

(для офіційних документів)
[email protected]

Телефони для довідок:

Телефон НАВС

Чергова частина
телефон/факс
+ 38 (044) 249 09 53

X
X